Subject: Donera till FOSS?

Donera till FOSS?

From: Sima Baymani <sima_at_kth.se>
Date: Mon, 27 May 2013 13:18:34 +0200

Hej!

TÀnkte höra med er hÀr som i nÄgon form arbetar under eget flagg: hur
hanterar ni donationer till open source projekt?

Jag skulle vilja ge bidrag till olika FOSS-mjukvaror som jag anvÀnder i
mitt arbete men har ingen aning om man fÄr vettiga kvitton och isf hur de
bokförs.

En del anvÀnder ju VISA och andra betalkort och dÄ gissar jag att man fÄr
nÄt kvitto-aktigt, men hur blir det för projekt som anvÀnder PayPal? Blir
det som ett köp eller blir det som en överföring mellan tvÄ konton? I
teorin ska det ju bli samma som nÀr jag köper vilken annan produkt/tjÀnst
som helst men teori kan ju ibland visa sig vara annan Àn verkligheten =)

Har försökt att luska runt bland revisorer men deras svar Àr att allt som
har kvitto gÄr att bokföra - ingen har faktiskt gjort det. Skulle gÀrna
höra frÄn folk som faktiskt *har* gjort det. Ge gÀrna konkreta exempel om
ni har!

-Sima