Subject: Re: policy - vilka får sponsra foss-sthlm?

Re: policy - vilka får sponsra foss-sthlm?

From: Benjamin Larsson <banan_at_ludd.ltu.se>
Date: Sun, 08 May 2011 02:11:47 +0200

On 05/07/2011 10:48 PM, Daniel Stenberg wrote:
> On Sat, 7 May 2011, Per Andersson wrote:
>

> Det är kanske inte fel med en sponsor-policy. Jag är dock rädd att vi
> genom att diskutera en dylik kommer öppna damm-luckorna för diverse
> politik som jag inte anser vi står för som sammanslutning.

Det här anser jag inte vara rätt forum för politiska diskussioner av
denna karaktär. På sin höjd tycker jag att man som policy kan ha att
olaglig, moraliskt och etiskt tvivelaktig verksamhet inte får sponsra
foss-sthlm möten.

Däremot tycker jag att om man anser att sponsorn är illa vald så ska man
vara välkommen att uttrycka sin åsikt om det. Så att man i mån av
möjlighet ska kunna välja en mer "accepterad" sponsor till nästa möte.
Sen så kan man ju om det är något föredrag man absolut inte vill missa
faktiskt komma och lyssna på det utan att ta del av det som sponsras.

MvH
Benjamin Larsson