Subject: Re: policy - vilka får sponsra foss-sthlm?

Re: policy - vilka får sponsra foss-sthlm?

From: Glenn <glenn_at_repulsiv.se>
Date: Sun, 8 May 2011 09:42:20 +0200

2011/5/8 Benjamin Larsson <banan_at_ludd.ltu.se>

Det här anser jag inte vara rätt forum för politiska diskussioner av
> denna karaktär. På sin höjd tycker jag att man som policy kan ha att
> olaglig, moraliskt och etiskt tvivelaktig verksamhet inte får sponsra
> foss-sthlm möten.

+1 på att det är fel forum.

Och okej för olaglig verksamhet (fast sannolikheten att det skulle ske är
väl ändå ganska låg..) men
moraliskt och etiskt tveksam verksamhet ? enligt vems måttstock ?

Jag personligen har inga som helst problem med Combitech (eller SAAB aero,
eller BAE som har nämts),
däremot skulle jag kanske undvika att komma på ett möte sponsrat av ett
visst datorföretag som jag
anser vara ondskefulla, men det är ju enligt min personliga moraliska
kompass.

> Däremot tycker jag att om man anser att sponsorn är illa vald så ska man
> vara välkommen att uttrycka sin åsikt om det. Så att man i mån av
> möjlighet ska kunna välja en mer "accepterad" sponsor till nästa möte.

Frågan är ju om man ska ha den diskussionen varje gång, inklusive
pajkastning och postande
av propagandalänkar..

Å andra sidan vet jag inte hur man ska lösa det annars..

/Glenn (Som dessutom känner flera som jobbar eller har jobbat inom både
Combitech och olika SAAB-företag.)