Subject: Re: policy - vilka får sponsra foss-sthlm?

Re: policy - vilka får sponsra foss-sthlm?

From: Janne Johansson <jj_at_stacken.kth.se>
Date: Mon, 9 May 2011 08:28:18 +0200

On Sun, May 08, 2011 at 09:42+0200, Glenn (glenn_at_repulsiv.se) wrote:

> Det här anser jag inte vara rätt forum för politiska diskussioner av
>
> +1 på att det är fel forum.
>
> Och okej för olaglig verksamhet (fast sannolikheten att det skulle ske är
> väl ändå ganska låg..) men
> moraliskt och etiskt tveksam verksamhet ? enligt vems måttstock ?

Man skulle ju kunnat föreställa sig piratbukten som sponsor, eller
deras ISP, varpå man kan hamna i diskussion om läget att verksamheten
de har främjar nåt som domstolen funnit straffbart. För att ta nåt
exempel som inte är oändligt omöjligt. De kör säkert en massa FOSS,
dessutom.

Men jag håller med om att spelet att finna "den enda moraliska
kompassen" som gäller för oss alla blir svårt. Bara det att det finns
så många FOSS-licenser visar ju på att inte ens inom FOSS är folk
överens om nåt så "enkelt" som fria liceser.

--
"Backwards compatible" means: "if it isn't backwards, it's not compatible."