Subject: Re: Foss-sthlm möte #6 med Combitech!

Re: Foss-sthlm möte #6 med Combitech!

From: Johan Thelin <e8johan_at_gmail.com>
Date: Mon, 9 May 2011 07:59:47 +0200

En liten reflektion (ursäkta top-post) tagen från
http://www.gnu.org/licenses/license-list.html .

The JSON License
This is the license of the original implementation of the JSON data
interchange format. This license uses the Expat license as a base, but
adds a clause mandating: “The Software shall be used for Good, not
Evil.” This is a restriction on usage and thus conflicts with freedom
0. The restriction might be unenforcible, but we cannot presume that.
Thus, the license is nonfree.

Friheten att använda mjukvaran i alla tillämpningar är viktigare än
att den inte används i "onda" syften, enligt GPL.

MVH

Johan Thelin

Recommended on-line reading:
http://www.thelins.se | http://www.qtcentre.org
Recommended off-line reading:
The Foundations of Qt Development (ISBN: 1-59059-831-8)