Subject: Re: policy - vilka får sponsra foss-sthlm?

Re: policy - vilka får sponsra foss-sthlm?

From: Erik Lönroth <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Sun, 8 May 2011 14:22:44 +0200

Det är ju två olika saker som vi diskuterar:

1. Sponsorskap.
2. Politik.

Om man ska ha policys kring det ena eller andra så kommer vi direkt
komma in diskussioner kring det här. Det är väl inget problem
egentligen.

Vad gäller sponsorskap så tycker jag att det är en svår sak att
bedöma, men samtidigt inget som jag tror är något verkligt problem.
För min del ser jag egentligen som enda problem om våra forum
förvandlas till reklam-event, vilket jag inte tycker det är ännu. Det
är ju en helt rimlig nivå på det mesta.

Min åsikt är liknande den som jag har gällande politik i våra forum
också. Är ämnet intressant och berör området "Öppen Källkod" så är jag
intresserad att höra vad de/dem har att säga. Det gör mig inget om det
blir politik i det hela, vilket jag tror är oundvikligt - i alla fall
om man får tolka RMS som ändå kan stoltsera med att vara ur-fadern
till GPL som sådant.

Moraliska frågor är väl intressant att ha på agendan om det finns
någon som vill tala om dem. I någon mån har vi redan haft det uppe iom
"Kvinnor inom Open Source" och även Open Source Sverige har ju varit
med som lobby-grupp.

Desto bredare agenda, desto intressantare.

/Erik