Subject: Re: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

Re: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Mon, 30 Aug 2010 16:49:02 +0200

2010/8/30 Tobias Andersson <tobias_at_tobiasa.se>:
> Personligen tycker jag att vi skall jobba för att listan handlar om gruppens
> kärnämne - FOSS. Diskussioner om jämlikhet och vilka skämt som är ok eller
> inte tycker jag man kan ta i andra maillistor eller medier.

Så föredraget Women in Free Software som var på förra mötet skulle inte fått
vara med tycker du?

> Samtidigt vore det intressant att höra någon kvinnas synpunkt för att få ett
> slut på detta, jag har väldigt svårt att tänka mig att någon skulle ha tagit
> illa upp av de skämt som dragits i listan hittils.

För det första kan du ju kolla i arkiven för att se förra stormen kring någon
som kallade sin partner för "regeringen" och vad som sades då.

För det andra, jag har inte sagt att någon skulle tagit illa upp. Jag sade att
det var ett dåligt skämt för att det riktar sig till och förväntas ha en viss
publik. Vill vi att denna publik (det vill säga vår grupp) ska förändras och bli
mer nyanserad än att vara den stereotypa manliga nörden så behöver vi förändra
något.

--
Per