Subject: Re: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

Re: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

From: Tobias Andersson <tobiandersson_at_gmail.com>
Date: Mon, 30 Aug 2010 16:57:12 +0200

Den 30 augusti 2010 16:49 skrev Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>:

> Så föredraget Women in Free Software som var på förra mötet skulle inte fått
> vara med tycker du?

Personligen hade jag hellre sätt ett föredrag liknande dem andra.

> För det första kan du ju kolla i arkiven för att se förra stormen kring någon
> som kallade sin partner för "regeringen" och vad som sades då.

Om någon kallar sin partner för regeringen är det på ett personligt
plan, jag ser inte varför det skulle vara ett problem i listan.
Det är upp till var och en hur långt man kan gå i en relation, det är
ingenting jag tänker diskutera med dig här.
Personligen skulle jag uppskatta om min partner kallade mig
regeringen. Då vet hon vem som bestämmer, så att säga. ;-)

> För det andra, jag har inte sagt att någon skulle tagit illa upp. Jag sade att
> det var ett dåligt skämt för att det riktar sig till och förväntas ha en viss
> publik. Vill vi att denna publik (det vill säga vår grupp) ska förändras och bli
> mer nyanserad än att vara den stereotypa manliga nörden så behöver vi förändra
> något.

Vill vi det? Jag tycker jag får ut mycket mer av gruppen med lite
nördskämt, än de feminstdiskussioner som har kommit till nu.

/T