Subject: Re: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

Re: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Mon, 30 Aug 2010 17:24:39 +0200

Det är intressant att folk hugger så hårt på små kommentarer om att vi kanske
ska försöka släppa lite på vårt stereotypa språk, eller åtminstone ägna det lite
eftertanke. Jag ser inte vad det har med politisk korrekthet att göra att vi
försöker bli mindre stereotypa och interna. Jag gillar att diskutera men jag är
trött på att behöva försvara mina åsikter och vad jag gör hela tiden mot
ickekonstruktiva inlägg.

Då detta har börjat handla mer om mig än om vad jag kommenterade från början,
hur vi kommunicerar inom gruppen påverkar vad vi kommer att vara för grupp,
slutar jag diskutera i denna tråd i och med detta meddelande.

2010/8/30 Tobias Andersson <tobiandersson_at_gmail.com>:

> Personligen hade jag hellre sätt ett föredrag liknande dem andra.

Det var ett av de bästa tycker jag.

> Om någon kallar sin partner för regeringen är det på ett personligt
> plan, jag ser inte varför det skulle vara ett problem i listan.
> Det är upp till var och en hur långt man kan gå i en relation, det är
> ingenting jag tänker diskutera med dig här.

Ändå diskuterar du det, även indirekt med ditt sexistiska skämt nedan. Vidare
fattar jag inte varför folk ska posta intern jargong från sina relationer här,
eller varför folk hävdar och försvarar rätten att göra det.

> Personligen skulle jag uppskatta om min partner kallade mig
> regeringen. Då vet hon vem som bestämmer, så att säga. ;-)

Detta är ett sexistiskt skämt och jag är trött på dem.

I och med din kommentar ovan är jag fett sugen på att sluta även hänga på listan
över huvud taget.

Jag skulle vilja veta varför jag ens ska vara kvar här då mina infallsvinklar på
friprogramvarurörelsen inte verkar vara direkt populära eller ens relevanta att
diskutera i detta forum.

--
Per