Subject: Re: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

Re: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

From: Glenn <glenn.bjorcken_at_gmail.com>
Date: Mon, 30 Aug 2010 18:09:13 +0200

2010/8/30 Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>

> Det är intressant att folk hugger så hårt på små kommentarer om att vi
> kanske
> ska försöka släppa lite på vårt stereotypa språk, eller åtminstone ägna det
> lite
> eftertanke.

Det är ju intressant att nån högg så hårt på det från början och skapade den
här
diskussionen, som om jag ska vara ärlig nästan känns konstruerad.

> Ändå diskuterar du det, även indirekt med ditt sexistiska skämt nedan.
> Vidare
> fattar jag inte varför folk ska posta intern jargong från sina relationer
> här,
> eller varför folk hävdar och försvarar rätten att göra det.

Jag förstår i min tur inte varför någon ifrågasätter rätten att göra det ?

Varför göra ett problem av något som inte är ett problem från början ?

Jag skulle vilja veta varför jag ens ska vara kvar här då mina
> infallsvinklar på
> friprogramvarurörelsen inte verkar vara direkt populära eller ens relevanta
> att
> diskutera i detta forum.

DEN frågan kan du bara svara på själv.

Du ska inte vara kvar av nån annan anledning än att du själv trivs med det,
och
detsamma gäller givetvis för alla andra också. Känner du att listan tar mer
än
den ger så är det väl bara att sluta följa den, har jag gjort massor med
gånger
då jag lessnat på deltagare/åsikter/diskussioner i div olika listor och
forum,
ingenting mer med det.

Rent personligen är jag rätt trött på låssasfeminismdiskussioner i största
allmänhet, oavsett var dom utspelar sig.

(Däremot är det kul att se att det är en massa folk som man sett på fidonet
forntiden som hänger här hehe)

/Glenn