Subject: Re: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

Re: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

From: Tobias Andersson <tobias_at_tobiasa.se>
Date: Mon, 30 Aug 2010 16:37:01 +0200

On 08/30/2010 04:11 PM, Per Andersson wrote:
> Det är så låg trafik och ganska väl isolerat till lätt identifierbara trådar i
> just dessa diskussioner (även om det blir några mail när det händer), dessutom
> tycker jag att det här är viktigt för hela gruppen och inte något särintresse.

För mig är det högst irrelevant. Jag är med i mailinglistan för att få
information om FOSS, inte för att bli matad med F!-propaganda.

Personligen tycker jag att vi skall jobba för att listan handlar om
gruppens kärnämne - FOSS. Diskussioner om jämlikhet och vilka skämt som
är ok eller inte tycker jag man kan ta i andra maillistor eller medier.

Samtidigt vore det intressant att höra någon kvinnas synpunkt för att få
ett slut på detta, jag har väldigt svårt att tänka mig att någon skulle
ha tagit illa upp av de skämt som dragits i listan hittils.

/T