Subject: Re: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

Re: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Mon, 30 Aug 2010 16:11:39 +0200

2010/8/30 Tommy Nevtelen <tommy_at_nevtelen.com>:

> Eller starta en foss-sthlm-politics-lista där diskussioner av denna karaktär
> kan föras. Jag tycker att Per kan ta tag i det eftersom han ser ut att
> brinna för frågorna.

Det är så låg trafik och ganska väl isolerat till lätt identifierbara trådar i
just dessa diskussioner (även om det blir några mail när det händer), dessutom
tycker jag att det här är viktigt för hela gruppen och inte något särintresse.

Göran Krampe talade ju dessutom kort förra mötet om Smalltalks maillista med
flera tusen deltagare. De verkade inte ha några som helst problem med så många
som postade eller den höga trafikmängd som följer av det. Varför skulle vi då,
med ynka 200-talet medlemmar, behöva separata listor för dessa diskussioner?

--
Per