Subject: RE: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

RE: Att vara politiskt korrekt på FOSS-listan

From: Johan Guttormsson <johan.guttormsson_at_cubicalstudios.se>
Date: Mon, 30 Aug 2010 16:31:22 +0200

2010-08-30 Per Andersson:
> Det är så låg trafik och ganska väl isolerat till lätt identifierbara
trådar i
> just dessa diskussioner (även om det blir några mail när det händer),
dessutom
> tycker jag att det här är viktigt för hela gruppen och inte något
särintresse.

Jag är inte övertygad om att vad du tycker skulle vara representativt för
vad hela gruppen tycker, så särintresse - jo kanske.
Jag anser att det är en icke-fråga som blåsts upp till närmast
löjelseväckande proportioner i denna tråd. Politisk korrekthet har en
tendens att "ta över" och moderera in absurdum.

Det här måste vara första gången jag ser någon, oavsett kön och sexuell
läggning eller - som du så fint tidigare i tråden lyckades få in - hudfärg
(var nu det kom ifrån), reagera på detta sätt över ett skämt om
"nörd-stereotypen".
Jag är övertygad om att de flesta har tillräcklig självdistans för att kunna
acceptera att ett sådant dyker upp emellanåt. Må dom vara "nördar", eller
"icke-nördar".

> Göran Krampe talade ju dessutom kort förra mötet om Smalltalks maillista
med
> flera tusen deltagare. De verkade inte ha några som helst problem med så
många
> som postade eller den höga trafikmängd som följer av det. Varför skulle vi
då,
> med ynka 200-talet medlemmar, behöva separata listor för dessa
diskussioner?

För att överflödiga diskussioner av mindre intresse och relevans, såsom
denna - som fortgår dag efter dag, kan resultera i att folk avskriver sig
från listan.

Just my two cents.

--
Johan