Subject: Re: Vad är en sponsor värd?

Re: Vad är en sponsor värd?

From: Claes Jakobsson <claes_at_versed.se>
Date: Mon, 15 Mar 2010 09:37:17 +0100

On 15 mar 2010, at 00.27, Daniel Stenberg wrote:
> Mors!
>
> Om ett företag kliver fram och tar t.ex hela kostnaden för extra grejor vid ett foss-sthlm möte. Typ betalar mackor och dricka för alla etc, vad kan vi erbjuda detta företag i gengäld som tack för sponsringen?

Det enda jag inte tycker är ok är dom får e-post databasen för att göra utskick för det kommer leda till att man hamnar på någon lista. Sen är det ju också lite en fråga vad DSV går med på, t.ex. om dom får ha en roll-up.

Men att erbjuda t.ex. 5 minuter i början eller kanske bättre mitten av mötet då fler är närvarande är en bra idé. Och att de får sitt namn + logga + kanske en liten presentation av vad de sysslar med på den "officiella" inbjudan.

Jag tror dock det kommer vara rätt individuellt vad respektive företag förväntar sig för motprestation så vad har de efterfrågat?

/Claes