Subject: Re: Vad är en sponsor värd?

Re: Vad är en sponsor värd?

From: Göran Krampe <goran.krampe_at_msc.se>
Date: Mon, 15 Mar 2010 15:36:41 +0100

Hejsan!

Claes Jakobsson wrote:
> Jag tror dock det kommer vara rätt individuellt vad respektive företag förväntar sig för motprestation så vad har de efterfrågat?

Vi från MSC efterfrågade egentligen ingenting, däremot kläckte väl jag
eller någon annan idén med bordet där man kan lägga flyers etc. Men det
bordet skall ju inte vara begränsat till "sponsorer".

Tanken med ett bord för "riktiga open source-projekt" och ett annat med
annan info låter ju bra i teorin - men det kan bli en knepig
bedömningsfråga.

Vi från MSC är nöjda i och med att vi sponsrat (en trevlig grej), att vi
spred lite flyers via bordet samt att sponsringen omnämndes. Vidare
kanske vi byggt upp lite "goodwill" så att vi inte blev helt stekta när
vi sedan fiskade lite efter duktigt folk på listan att rekrytera. :)

Sedan kanske vi inte behöver problematisera hur mycket som helst, ifall
ett företag "missköter" sig så ger det ju en total negativ nettoeffekt
av hela sponsringen och jag tror inte att de företag vi pratar om är så
pass... puckade. ;)

mvh Göran