Subject: Re: Vad är en sponsor värd?

Re: Vad är en sponsor värd?

From: Patrik Wallström <pawal_at_blipp.com>
Date: Mon, 15 Mar 2010 09:33:58 +0100

On Mar 15, 2010, at 12:27 AM, Daniel Stenberg wrote:

> Mors!
>
> Om ett företag kliver fram och tar t.ex hela kostnaden för extra grejor vid ett foss-sthlm möte. Typ betalar mackor och dricka för alla etc, vad kan vi erbjuda detta företag i gengäld som tack för sponsringen?
>
> Är det okej att tillåta dem att maila alla anmälda (en gång, ett mail) ?
>
> Är det okej att låta sponsorn berätta om något de har på hjärtat i några minuter på en träff? (som kanske då egentligen inte är direkt relaterat till resten av mötets ämne)
>
> Vad säger ni?

> [...]

Min erfarenhet från diverse engagemang är att man kan låta dem prata en bit om sig själva och sitt engagemang i några minuter (eller längre, beroende på sammanhang), dels ha rollups eller vepor med sin logotyp uppsatta, och ett litet bås med information och vad de nu har. Detta beroende på hur mycket de bidrar med i sponsorpengar givetvis.

Om det nu finns ett stort intresse för sponsorskap kan man ju låta andra sponsorer bjuda på baren efteråt också, men då får de ju styra exakt hur det ska fungera.

Inga mail...