Subject: Re: Ubuntu spionerar på sina användare

Re: Ubuntu spionerar på sina användare

From: Anders Wallenquist <aw_at_kreawit.se>
Date: Sat, 15 Dec 2012 17:24:49 +0100

2012-12-14 10:48, Glenn skrev:
> Något som vore intressant är ju att få reda på vilka distros folk här
> kör, och framförallt anledningen till det valet, speciellt här på
> listan då det antagligen är mer professionella (som i "arbetar med
> det") här än på $RANDOM forum på nätet.
>
> 2012/12/14 Erik Alapää <erik.alapaa_at_gmail.com
> <mailto:erik.alapaa_at_gmail.com>>
>
> En sak som också är starkt relaterad till val av distro är ju val
> av GUI - KDE eller Gnome, eller något mer obskyrt/lightweight?
> Vore kul att höra någon som har koll på både Gnome och
> KDE-API:erna, och/eller koll på trender - vilket GUI har störst
> [...]

Mate är en fork av Gnome Classic med syfte att hålla liv i "Gnome 2" men
på en modern plattform. Så här lägger du på Mate på en Ubuntu 12.04:

sudo add-apt-repository "deb
http://packages.mate-desktop.org/repo/ubuntu precise main"
sudo apt-get update
sudo apt-get install mate-archive-keyring
sudo apt-get update
sudo apt-get install mate-desktop-environment

För Ubuntu 12.10 använd quantal-varianten:

sudo add-apt-repository"debhttp://packages.mate-desktop.org/repo/ubuntu quantal main"

http://wiki.mate-desktop.org/download?&#ubuntu_quantal_quetzal_1210_repository