Subject: Re: Ubuntu spionerar på sina användare

Re: Ubuntu spionerar på sina användare

From: Glenn <foss_at_repulsiv.se>
Date: Fri, 14 Dec 2012 10:48:21 +0100

Något som vore intressant är ju att få reda på vilka distros folk här kör,
och framförallt anledningen till det valet, speciellt här på listan då det
antagligen är mer professionella (som i "arbetar med det") här än på
$RANDOM forum på nätet.

2012/12/14 Erik Alapää <erik.alapaa_at_gmail.com>

> En sak som också är starkt relaterad till val av distro är ju val av GUI -
> KDE eller Gnome, eller något mer obskyrt/lightweight? Vore kul att höra
> någon som har koll på både Gnome och KDE-API:erna, och/eller koll på
> trender - vilket GUI har störst användarbas, vilket GUI ökar sin
> användarbas snabbast etc.

Absolut, i synnerhet nu med allt spektakel med gnome där man, som jag
känner det, förstört allt mot sina användares vilja, både gnome3 och unity
är ju komplett oanvändbara enligt mej, hur gjorde alla gnomeanvändare som
inte står ut med dumheterna ? ..själv switchade jag till Xfce, men tyvärr
så trivs jag fortfarande bättre med gnome2.. som jag inte kan köra pga
gnome-teamets storhetsvansinne.