Subject: Re: Ubuntu spionerar på sina användare

Re: Ubuntu spionerar på sina användare

From: Erik Alapää <erik.alapaa_at_gmail.com>
Date: Fri, 14 Dec 2012 10:54:34 +0100

Man tenderar ju att göra mer och mer i svartskärm ju äldre man blir... KDE
fungerar bra (kör Kubuntu sedan många år) men wireless-konfigureringen är
värdelös, så jag har övergått till wpa supplicant med textuell konfig.
En fördel med kommandoraden är att ett kommando som fungerade förra året,
eller för 10 år sedan, har goda odds att fungera idag också - GUIn är ju
notoriska på att flytta runt menyer med varju ny release och göra lätta
grejer svåra ;)

En stor förbättring vore om alla peka-och-dregla-interface talade om exakt
vilka ändringar de gör i konfigfilerna, så att intresserade användare kan
konvergera mot "rätt" arbetssätt, dvs emacs/vim och kommandorad ;)

/Erik