Subject: Re: Ubuntu spionerar på sina användare

Re: Ubuntu spionerar på sina användare

From: Andreas Hedström <ahedstrom_at_gmail.com>
Date: Fri, 14 Dec 2012 10:28:26 +0100

Vem orkar hålla koll. När man väl hittat en som funkar kör man väl den
tills den slutar funka, och först då byter man (efter mycket gnäll).
Själv kör jag bara debian-baserade distros (hemma, på jobbet är det
krav på Fedora som jag _inte_ gillar alls) som jag gjort sedan 2003.
Dock inte Ubuntu med Gnome/Unity, då det är trasigt ;)

Så ja, om någon orkar ta reda på (eller redan tagit reda på) den
"bästa" distron för dagen så lyssnar jag gärna.
Antalet distros speglar ju kravbilden hos de många användarna, som är
en brokig skara!

2012/12/14 Claes Jakobsson <claes_at_surfar.nu>:
> Min poängen var dock inte att försvara Canonical utan att ge listan båda sidors syn på saken.

Ja förlåt, du missförstod mig. Självklart förstod jag att du ville
vidga debatten, ett föredömligt initiativ.
Min kommentar var helt riktad till innehållet i den länkade posten.

// A