Subject: Re: Politik eller teknik? Eller båda!

Re: Politik eller teknik? Eller båda!

From: Glenn <foss_at_repulsiv.se>
Date: Sun, 30 Sep 2012 00:17:55 +0200

2012/9/29 Paul Cohen <paco_at_seibostudios.se>

> [...]

+1 på det.

> Däremot håller jag helt med Andreas om att allmänt politiserande och
> könproblematiserande är väldigt tröttsamt. Ett av de sista inläggen
> handlade om någon som upplever ett "anfall på mannen, på det
> traditionella Europa och på vitheten" och det kändes som det mest off
> topic och
> politiserande inlägg jag någonsin sett på en mejllingslista för
> programmerare. Även om det var rätt underhållande och komiskt!

Håller med 100%, det känns som att vissa personer på listan försöker
använda den för sin egen politiska agenda,
och nästan tar illa upp när folk har andra åsikter, eller helt enkelt
skiter i stolligheterna.

Det är mer eller mindre trollbeteende när man först kastar in en
brandfackla och sen systematiskt anfaller dom som plockar upp den med
diverse martyrkort..

Det klart att man får driva sin sak och ha vilka åsikter man vill, men
gärna nån annanstans, där jag inte deltar tack.

Sen är väl inte detta en lista för programmerare heller, men det kanske
inte var så du menade ?

Även om det nog hänger en hel del programmerare här så är det nog väldigt
många av oss som inte är det också, utan det är väl
mer allmänt folk som sysslar med opensource.