Subject: Re: Politik eller teknik? Eller båda!

Re: Politik eller teknik? Eller båda!

From: Paul Cohen <paco_at_seibostudios.se>
Date: Sat, 29 Sep 2012 18:24:09 +0200

Hej!

2012/9/29 Andreas Hedström <ahedstrom_at_gmail.com>:
> Personligen trodde jag det var en tekniskt inriktad lista (tekniker
> som jag är), och blir j"#¤igt less på allt politiserande och
> könproblematiserande.

Jag är som utvecklare både intresserad av både teknik och idéerna
bakom tekniken. Vad "fri" betyder i begrepept "fri programvara" är ju
tex. ganska relevant och intressant och kan diskuteras tycker jag.

Däremot håller jag helt med Andreas om att allmänt politiserande och
könproblematiserande är väldigt tröttsamt. Ett av de sista inläggen
handlade om någon som upplever ett "anfall på mannen, på det
traditionella
Europa och på vitheten" och det kändes som det mest off topic och
politiserande inlägg jag någonsin sett på en mejllingslista för
programmerare. Även om det var rätt underhållande och komiskt!

Kanske kan vi alla hjälpas åt att hålla diskussionerna på en fokuserad
och sansad nivå.

/Paul

--
Paul Cohen