Subject: Re: Politik eller teknik? Eller båda!

Re: Politik eller teknik? Eller båda!

From: Andreas Hedström <ahedstrom_at_gmail.com>
Date: Sun, 30 Sep 2012 11:05:44 +0200

2012/9/30 Glenn <foss_at_repulsiv.se>:
> Sen är väl inte detta en lista för programmerare heller, men det kanske inte
> var så du menade ?

Om du (Glen) med "du" menade mig (Andreas) så var det inte så jag menade.
Precis som det står på hemsidan (http://foss-sthlm.haxx.se/):
"""
Vi jobbar på fler träffar med gelikar bland Free Software- och Open
Source-folk i det här området. Användare javisst, men gärna utvecklare
och hackers också. Entusiaster. Doers. Hackers. Av oss. Med oss. För
oss!

Gå med vår mailinglista och häng på! Vi ser gärna att vi får så många
olika projekt och grupperingar representerade och intresserade!
"""

=> the more the merrier!

2012/9/29 Andreas Hedström <ahedstrom_at_gmail.com>:
> Listan är odefinerad (http://foss-sthlm.haxx.se/).

Inte sant, listan är definerad här (http://www.foss-sthlm.se/listor.html)
"""
foss-sthlm är vår huvud-mailinglista. På denna diskuterar vi foss-
relaterade ämnen mellan himmel och jord. Vi använder även listan till
att planera evenemang samt att ge feedback på tidigare grejor och
erbjuda varanda olika intressanta föredrag.

Listan är inte till för annonser från företag eller jobb-postningar.
"""

således är allt _relaterat_ inkluderat och endast annonser exkluderat.
Återstår att bestämma vad som är relaterat och inte ;)

Som Claes mycket riktigt påpekade står där även att det finns en
foss-sthlm-announce för events endast. Gött!
Tyvärr missar man då tillfället att skrika +1 på föreslagna events
föredrag innan de blir officielt annonserade, men det känns som ett
acceptabelt pris att betala just nu.

// A