Subject: Re: måsvingarnas placering (var: Är det bara jag som...)

Re: måsvingarnas placering (var: Är det bara jag som...)

From: Göran Krampe <goran_at_krampe.se>
Date: Fri, 18 Nov 2011 11:05:52 +0100

On 11/18/2011 10:36 AM, Robin Rosenberg wrote:
> Öppning-{ på egen rad gör att koden tar mera plats utan att göra den
> tydligare. Viss
> ska man ha lite tomma rader, men det är bättre att ha tomma
> rader utan nånting alls på och att placera ut tomma rader av
> tydlighetsskäl och inte
> enligt mall.

Håller helt med dig Robin, fast lustigt nog helt utan att ha några
direkt vettiga logiska argument annat än att jag tycker det blir svårare
(ja, jag skojar inte) att läsa med öppning på egen rad. Tycker det ser
fult ut. :)

Kanske är det "Smalltalkern" i mig som gör det.

> Det tekniska argumentet mot { på egen rad är att om man arbetar med
> patchar/rebase/cherry-pick
> så kan ändringar lätt hamna på fel ställe med eller utan konflikt.

Ah, intressant detalj.

> I övrigt är det en religiös fråga.

Ja, så pass religiös att många personer på helt allvar säger att det
*ska* vara på ett visst sätt. Hehe :)

Själv så kör jag "when in Rome, do as the Romans".

mvh Göran