Subject: Re: Är det bara jag som...

Re: Är det bara jag som...

From: Göran Krampe <goran_at_krampe.se>
Date: Fri, 18 Nov 2011 10:57:33 +0100

Tja!

On 11/18/2011 10:46 AM, Per Andersson wrote:

> Det blir ju en form av självcensur om folk känner att deras hjärtefråga inte är
> önskvärd här om den bemöts med "jag vet inte vad ni andra känner men jag är
> så gruvligt trött på det här och jag vill bara diskutera fråga X."

Ehm, jag tror inte jag skrev "bara diskutera fråga X". Jag skrev "inget
direkt fel i det förstås" och jag betonade också att det var "jag själv"
som var trött på det osv osv. Så jag tycker nog att jag var lite mer
nyanserad än så! :)

> Vidare hänger du väl på SmallTalk-listan som har enormt hög trafik? Läser du
> allt där?

Eh, nej? Återigen, jag säger inte att jag måste gilla allt som skrivs på
listan - jag var mest nyfiken på ifall jag är ensam om att undra över
den tunga tonvikten. Ok?

> Personligen (som jag förfäktat tidigare) tycker jag att att politiken är det som
> skiljer fri programvara från övrig programvara. Ska vi fokusera på programmering
> i main-listan (om det nu delas upp, vilket jag absolut inte tycker är
> bra) kan vi

Jag vill inte heller dela upp. Eller "fokusera" på något specifikt
område heller för den delen.

> likagärna diskutera proprietär programvaruutveckling här också.
>
> C#, LINQ, F# och .Not någon?

Nu känns det som om du drog iväg en aningens långt i tangentens
riktning. Fast vi har ju alltid mono-projektet :)

mvh Göran