Subject: Linux System Administrator 2 år KY utbildning stoppad

Linux System Administrator 2 år KY utbildning stoppad

From: Roger Sinel <rsinel_at_bredband.net>
Date: Fri, 28 Oct 2011 13:52:51 +0200

Jag fick höra precis att Jensen Educations 2 årig KY utbildning i Linux
System Administration finns inte längre. Sista gruppen tog examen i våras.

Synd tycker jag.

Jag fick jobba bredvid och anlita flera LIA(praktikanter) via den kursen och
anställt några av de till och med. Det var en bra kurs som producerade
arbetsfärdiga SysAdmins som hade fått 9 månaders arbetslivserfarenhet via
kursen och en massor av färska kunskaper.

Som jag vet så finns det inte längre någon ren Linux SysAdmin kurs i
Stockholm nu.... eller? Närmsta är nog Nackademin's "System- och
nätverkstekniker" Linux "
http://www.nackademin.se/ky/utbildningar/linuxsystem/"

Jag anse att det finns ett behov för färska Linux SysAdmins med praktiska
erfarenheter och inte bara teoretiska kunskaper. Och det fick man med de som
gick kursen på Jensen Education.

Någon annan som har en synpunkt om det här?

Roger Sinel
www.nordickiwi.com
http://twitter.com/rogersinel

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not
understand."
Frank Herbert (1920 - 1986)