Subject: Re: Öppet alternativ till Adobe In Design

Re: Öppet alternativ till Adobe In Design

From: Roland Hedayat <roland_at_inherit.se>
Date: Thu, 27 Oct 2011 23:11:04 +0200

Kanske detta inlägg kan vara av intresse:

http://vid35.wordpress.com/2010/10/03/review-is-scribus-the-open-source-indesign/

Den är förvisso ett år gammal.

Här kan man ju hitta lite statistik och reviews, om
man vill forska vidare:

http://sourceforge.net/projects/scribus/

Jag har använt scribus till en liten broschyr och har
bra erfarenhet av det. Jag har haft några få krascher,
men å andra sidan kör jag på senaste version i trunken
(i en Kubuntu 11.10 maskin) och då får man hellre spara
lite oftare.

Jag kan inte uttala mig om alternativet, men tveklöst
kan man göra seriösa saker med Scribus.

Mvh
Roland