Subject: Re: Öppet alternativ till Adobe In Design

Re: Öppet alternativ till Adobe In Design

From: Jonas Israelsson <jonas_at_wehay.com>
Date: Thu, 27 Oct 2011 14:14:15 +0200

On 27/10/11 13:50, Anders Sundman wrote:
> Jag har använt Scribus en hel del och kan inte rekommendera det till
> min värsta fiende. Det kraschar minst en gång om dagen och med jämna
> mellanrum fuckar undo-funktionen upp sig och kommer ur sync. Det är
> visserligen öppet och gratis, men frågan är om det är värt smärtan ;)
Håller inte med. Gjort en hel del saker i Scribus och känner inte igen
det som du beskriver. Kan inte påstå att jag någonsin lyckats krascha
Scribus. Undo-problemet har jag ingen uppfattning om.

Jag är själv ingen fena på den här typen av arbete men en vän till mig
är helt Adobe-frälst. Tvingade honom vid något tillfälle göra ett jobb i
Scribus och när har väl fått kläm på hur det fungerar sa han sig vara
mycket imponerad.

Mvh Jonas