Subject: Re: Linux System Administrator 2 år KY utbildning stoppad

Re: Linux System Administrator 2 år KY utbildning stoppad

From: Rikard Fröberg <rikard_at_ffkp.se>
Date: Sat, 29 Oct 2011 20:25:25 +0200

On Fri, 2011-10-28 at 13:52 +0200, Roger Sinel wrote:
> Jag fick höra precis att Jensen Educations 2 årig KY utbildning i
> Linux System Administration finns inte längre. Sista gruppen tog
> examen i våras.
[...]
> Jag anse att det finns ett behov för färska Linux SysAdmins med
> praktiska erfarenheter och inte bara teoretiska kunskaper. Och det
> fick man med de som gick kursen på Jensen Education.
>
> Någon annan som har en synpunkt om det här?

Som jag förstod det (från information från en av kurslärarna) så berodde
nedläggningen i Göteborg på att näringslivet inte kunde visa på ett
behov av sådan kompetens.

Om det beror på Jensens oförmåga att hitta företag som kunde vittna om
ett sådan behov, eller på branschens ointresse låter jag vara osagt.
MVH

Rikard

> Roger Sinel
> www.nordickiwi.com
> http://twitter.com/rogersinel
>
> "The beginning of knowledge is the discovery of something we do not
> understand."
> Frank Herbert (1920 - 1986)

Rikard Fröberg, Projektledare
Föreningen fri kultur & programvara (FFKP) http://ffkp.se/
+46 31 780 21 66 | +46 7 39 15 59 23 (mobil)
http://fscons.org/ | http://evenemangforalla.se