Subject: Re: Fri programvara i Stockholmsskolor

Re: Fri programvara i Stockholmsskolor

From: Erik Lönroth <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Mon, 24 Oct 2011 21:48:45 +0200

Hej David!

2011/10/24 David Johansson <david_at_prinet.se>:
> Hej!
> Skolorna är försiktiga med att riskera bli förknippade med ett politiskt
> parti. Jag kan därför inte hänvisa till någon för att hjälpa till med ett politiskt program.

Det har vi märkt =) Tråkigt att inte barn och ungdomar får vara med
och delta i riktiga politiska diskussioner. Det behövs nämligen mer av
det. Men det är ett "fact of life" vi bara får leva med helt enkelt.
Det finns andra vägar att gå även om det kräver mer av oss.

> Jag kan däremot ordna med en
> visning på en av våra kundskolor och du får kanske då möjlighet att prata
> med någon på skolan.

Jag skulle uppskatta detta mycket. När tror du det skulle gå att ordna tror du?