Subject: Re: foss-sthlm är...

Re: foss-sthlm är...

From: Ulrich Wisser <u.wisser_at_publisher.de>
Date: Sun, 21 Aug 2011 14:36:56 +0200

Hej,

texten är ju helt ok, men som sagt tycker jag att vissa delar är mer
exkluderande än inkluderande.

     "Kära medborgara och kära judar"

Är detta inkluderande eller exkluderande? I mina ögon är detta exkluderande.

     "Vi är öppen för alla även hörselskadade"

Samma sak här. Om vi är öppen för alla, måste vi inte nämna några speciella
grupper.
Vi är öppen för alla som vill insylta sig i tekniska detaljer. Inga extra
poäng för nånting
bara för koola t-shirts och senaste prylar.

Men som sagt, vill dem flesta att texten är som den är kör vi på det.

/Ulrich