Subject: Re: Piratpartiet formulerar ny politik

Re: Piratpartiet formulerar ny politik

From: Pontus Goffe <goffe.pontus_at_gmail.com>
Date: Thu, 18 Aug 2011 14:24:48 +0200

tor 2011-08-18 klockan 13:56 +0200 skrev Björn Stenberg:

> Allihopa är rejält extrema linjer.
>
> Missförstå mig rätt. Jag tycker det vore bra om våra politiker lärde sig vad öppen källkod innebär och vilken effektivitets-fördel det kan ge samhället att öppna källkoden till (och inte minst datan i) många skattefinansierade system. Men djävulen sitter i detaljerna. Enkla slagord blir snabbt punkterade och vända emot en om man inte har ett djupare tänk bakom.

> [...]
Ibland kan det vara jättekul att kasta in en brandfackla och bara smita.
Alltid sätter det fart på någon och har man tur kan det resultera.

Jag vet inte var rätt nivå ligger. Jag tror att rätt starka intressen
lobbar för eller kommer att lobba för att det är bra som det är. Jag
tror att rätt svaga intressen eller inga lobbar för motsatsen.

Vad som är extremt är subjektivt och går att förändra, men ibland kan
det ta lite tid.
//PG