Subject: Re: Life of Brian och elmätare

Re: Life of Brian och elmätare

From: Johan Thelin <e8johan_at_gmail.com>
Date: Mon, 6 Jun 2011 11:22:50 +0200

2011/6/5 Mikael Rosbacke <mikael_at_rosbacke.org>:
> Har efter senaste tidens inlägg fått fler och fler flashbacks till en
> viss Life of Brian scen...

Alla flash-backs till Monty Python måste ju vara av godo :-)

> Sitter och hackar på ett litet system för elmätaravläsning och lagring i
> Python.

Nu har jag googlat skrämmande lite, men blir lite nyfiken. Finns det
någon bra standard för att läsa av elmätare. Jag har arbetat i ett
norskt projekt där man använde något som kallades AMR (Automated Meter
Readings), men hur standardiserat det är vet jag inte (jag fick
tillgång till ett schyst API som en kollega satt och hackade på).

MVH

Johan