Subject: Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

From: Bengt Gördén <bengan_at_bag.org>
Date: Tue, 31 May 2011 08:46:14 +0200

Det här har alltid varit ett svårt kapitel. Jag vill gärna ha reklam och
annonser som direkt relaterar till vad jag behöver/gillar. Tex. så skulle jag
gärna se reklam om 12-strängade akustiska gitarrer. Hade passat mig perfekt.
Men jag tror inte alla vill det. Man måste försöka förstå vilken kontext man
befinner sig i och så att säga leverera det läsaren förväntar sig. Frågan
blir då om jag förväntar mig reklam/annonser här? Mitt svar är i dagsläget
nej.

Jag skulle visserligen inte gå ur listan bara för att det dök upp annonser om
jobb inom FOSS. Men skulle det kännas fel (för många, reklamartat skrivna,
slentrianmässigt skickade, osv.) så väljer jag att avsluta.

En liten anekdot i sammanhanget. Vi pratade om liknande saker i början av 90-
talet och då på USENET. Då sa en kompis att han mycket väl förstår
tibetanernas kamp om frihet men att han inte ville se inlägg om det i tråden
om tibetanska tempelhundar på rec.pets.dogs hur vällovligt syftet än var.

/bengan