Subject: Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

From: Roger Sinel <rsinel_at_bredband.net>
Date: Mon, 30 May 2011 21:22:00 +0200

Hej,

Vi som har arbetsuppgift att ledar och rekrytera professionella FOSS
kompetens har det inte sÄ lÀtt just nu i Stockholm. Konkurrensen om
kvalificerad och erfaren personal Àr vÀldigt hÄrt och marknaden som jag
ser det bara vÀxer för de med rÀtt profil.

Detta Àr en vÀldigt positiv situation för FOSS folk Stockholm eller ute
i landet som kan tÀnker sig flytta hit. Till och med folk frÄn övriga
delar av Europa och vÀrlden söker sig till Stockholm för att fylla de
lediga platsar, och de fÄr stor chans att lyckas fÄnga upp jobben
eftersom FOSS kompetens Àr svÄr hittat i stan. Konsult företagen har
alltid personer tillgÀngliga men Àven de behöver rekrytera duktiga
personer.

FOSS-Sthlm huvud mail lista bör ocksÄ vara öppen för de som har
nÄgonting att erbjuda och inte bara ren kunskap och mjukvara, hÄrdvara,
ideologi, licens diskussioner.
Jag misstÀnker att folk som Àr med pÄ denna lista Àr alltid smÄ
intresserad av sina karriÀrs möjligheter och en hÀnvisning till en ledig
FOSS tjÀnst kan vara minst lika intressant som andra samtals Àmnen.

Jag önskar att sammanslutning FOSS-Sthlm skall ocksÄ ge plats för oss
som inte bara koder eller drifta eller studera, men ocksÄ ledar och
rekrytera inom FOSS.
MÄnga av oss brinna lika mycket för FOSS som er andra och vi jobbar hÄrt
för ser till att sÄ mycket FOSS som möjligt anvÀnds pÄ olika företag i
stan och nÀr vi har lyckad med det sÄ behöver vi bemanna dÀrefter. Och
dÄ vill jag kunna berÀttar för som kan att ni Àr eftertraktad.

/roger