Subject: Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

From: Tomas Gustavsson <tomas_at_primekey.se>
Date: Tue, 31 May 2011 08:39:15 +0200

HÄller med till stora delar. Denna trÄd, som Àr off-topic, har spammat mer Àn alla rekryteringsmail hittils. Det visar verkligen "if it ain't broken, don't fix it".

Personligen Àr jag inte tillgÀnglig för rekrytering, men det Àr intressant att se vilka andra open source-företag det finns dÀr ute, och vad som sker pÄ marknaden. Inte sÄ intresserad att jag gÄr med i en speciell mailinglista dock...
Hittils har allt varit bra pÄ listan tycker jag, ingenting som behövs fixas.

Mitt off-topic-bidrag till debatten :-)

Mvh,
Tomas

--
Sent from my Android phone with K-9 Mail. Please excuse my brevity.
Sara Karlsson <ozeloten_at_gmail.com> wrote:
Nu har jag fÄtt en hög med mali angÄende om man skall fÄ posta anonser eller inte och har knappt sett nÄn annons innan. Kan folk inte vÀnta med att ta frÄgan tills det kommer sÄ mÄnga annonser att det faktiskt blir en mÀrkbar mÀngd?
För nu kÀnns det som den hÀr diskussionen spamar mer Àn annonserna.
Och om man vill förbjuda annonsmail och det redan finns listor för annonsmail, varför inte anvÀnda de istÀllet för att skapa en ny lista för det?
Dock har jag inte koll pÄ befintliga listor eller Àr specielt aktiv pÄ FOSS.
Det Àr kanske en principsak att inga mail som inte rör FOSS bör skickas pÄ listan eller att folk vill slippa fÄ sÄnna mail. Eller Àr rÀdda för att det kan leda till massor av annonsmail och andra halvt orelaterade saker i framtiden. Det Àr möjligt att medlemsbasen blir stor nog pÄ en ny lista för att nÄgra annonser skall skickas dÀr. Vad vet jag.
KÀnns bara lite fÄnigt.
Mvh Sara

2011/5/30 Johan Henriksson <mahogny_at_areta.org>
> Skillnaden Àr att dom som inte vill slipper, jag Àr lite allergisk mot
> att tvinga pÄ folk saker, pÄ detta sÀttet fÄr alla full valfrihet, hur
> kan det bli ett problem ?
avsevÀrt manfall pÄ den andra listan - vi blir inte lika intressanta som
rekryteringsbas. det handlar inte bara om att vi ska fÄ jobb, det gagnar
inte oss att vara fientlig mot eventuella sponsorer. inte heller gagnar
det vÄr sak att hÄlla kommersiella intressen ute. om ett företag vill
satsa pÄ open source genom att ta in nÄgon ny hÀrifrÄn, varför ska vi
göra det svÄrt för dem?
ta det onda med det goda. i lÀngden tror jag vi alla vinner pÄ att
tillÄta ett begrÀnsat antal jobbannonser hÀr
/Johan