Subject: Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

From: Glenn <foss_at_repulsiv.se>
Date: Tue, 31 May 2011 00:02:44 +0200

Joan Henriksson skrev:

avsevärt manfall på den andra listan - vi blir inte lika intressanta som
> rekryteringsbas. det handlar inte bara om att vi ska få jobb, det gagnar
> inte oss att vara fientlig mot eventuella sponsorer.

Men dom som valt att inte gå med i den andra listan är ju uppenbarligen inte
intresserade heller ?

Vill verkligen företaget att deras "annons" ska gå ut till folk som inte
vill ha den ?

Vilket är värt mest för företaget, att deras mail träffar 200 personer som
verkligen vill ha det,
eller att det träffar 1000 personer, där 250 vill ha det, 500 är likgiltiga
och 250 blir asförbannade
för att dom får oönskat spam ?

Man får också fråga sej, är listan till för deltagarna eller sponsorerna ?
vad sponsorer tycker känns väldigt sekundärt tycker jag personligen.

> inte heller gagnar
> det vår sak att hålla kommersiella intressen ute. om ett företag vill
> satsa på open source genom att ta in någon ny härifrån, varför ska vi
> göra det svårt för dem?

Varför är det svårare för företaget i fråga att skicka till en dedikerad
lista med folk som VILL ha informationen ?

> ta det onda med det goda. i längden tror jag vi alla vinner på att
> tillåta ett begränsat antal jobbannonser här

Och gränsen på "begränsat antal" går exakt var då ?

Jag tycker inte det är ett problem i dagsläget, men jag tycker en separat
lista är en bra och framtidssäker lösning.

Andreas Hedström skrev:

> 1. Den nya listan finns inte listad via hemsidan (så otroligt svår att
använda om man missat den här tråden)

Det är ju en poäng ja, det är inte bra förstås, för nytillkommna tittare,
det är nog inte så svårt att rätta till å andra sidan.

> Amen to that... Deleteknappen sitter inte så långt borta, är ni andra helt
förskonade från vanligt SPAM?

..Ja, bara för att det redan kommer en massa spam så är det förstås helt i
sin ordning att inte bry sej om det blir mer ?

Ungefär som att man inte plocka upp hundens skit efterssom nån annan också
struntade i det ? eller köra bil på
fyllan efterssom det är så många andra som gör det ?

Glenn