Subject: Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

From: Johan Henriksson <mahogny_at_areta.org>
Date: Mon, 30 May 2011 23:07:13 +0200

> Skillnaden är att dom som inte vill slipper, jag är lite allergisk mot
> att tvinga på folk saker, på detta sättet får alla full valfrihet, hur
> kan det bli ett problem ?

avsevärt manfall på den andra listan - vi blir inte lika intressanta som
rekryteringsbas. det handlar inte bara om att vi ska få jobb, det gagnar
inte oss att vara fientlig mot eventuella sponsorer. inte heller gagnar
det vår sak att hålla kommersiella intressen ute. om ett företag vill
satsa på open source genom att ta in någon ny härifrån, varför ska vi
göra det svårt för dem?

ta det onda med det goda. i längden tror jag vi alla vinner på att
tillåta ett begränsat antal jobbannonser här

/Johan