Subject: Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

From: Andreas Hedström <ahedstrom_at_gmail.com>
Date: Mon, 30 May 2011 23:42:42 +0200

Lite synpunkter:
1. Den nya listan finns inte listad via hemsidan (så otroligt svår att
använda om man missat den här tråden)
2. Vi skulle även kunna länka till div. andra listor via hemsidan,
samt den här LinkedIn gruppen som nämnts - och hänvisa alla
mail/förfrågningar dit.
(fantastiskt bra om man t.ex. vill vara polis men saknar förmågan att
uttrycka sig på ett vänligt sätt ;)
3. Om vi arkiverar även dessa mail (och inte bara huvudlistan) går det
ju bra att hitta erbjudanden om man t.ex. "glömt" att regga sig.

Jag har inte reggat mig på jobbmaillistan, och lär nog inte göra det heller.
Vilket är det uppenbara problemet med att ha fler än en lista (de som
postar vill ju kunna nå alla tänkbara kandidater, eller iaf tro att de
gör det).

Å andra sidan kan vi ju tipsa företag om att de kan sponsra något
event och i samband med detta maila på "den riktiga" listan att de
även mailat ett gäng jobberbjudanden på den andra. Lite ge och ta helt
enkelt.

> i längden tror jag vi alla vinner på att
> tillåta ett begränsat antal jobbannonser här

Amen to that... Deleteknappen sitter inte så långt borta, är ni andra
helt förskonade från vanligt SPAM?

// Adde