Subject: Re: Möte #5 - vad ska det bli då?

Re: Möte #5 - vad ska det bli då?

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Wed, 8 Dec 2010 13:48:34 +0100 (CET)

On Wed, 8 Dec 2010, Elis Axelsson wrote:

> Man skulle kunna ha ett rum på sidan av där man kan sitta och prata om det
> inte är ett jättespännande ämne?

Det kan man.

Men det kräver att man har lokaler som lämpar sig för det och att man har
ordentligt med paus mellan föredragen som tillåter att folk kommer och går på
ett smidigt sätt. Det förutsätter dessutom att föredragen är lite längre, så
att det verkligen känns värt att gå iväg/komma tillbaka. Kanske ett koncept
som lämpar sig bättre på ett event som är längre än 4 timmar inklusive
pauser...

Vad jag hellre kontrar med (för det här mötet i alla fall) är kortare föredrag
med mer fokus, i en schysst blandning samt se till att vi har tid för frågor
samt en fikapaus i mitt för ytterligare konversationer och frågor.

Det är ändå så att vi ju normalt har kanske ytterligare 3 timmar någonstans
efteråt då ännu mer saker kan dryftas, lösas och diskuteras helt utan att
föredrag pågår!

Till er som föreslår saker ni kan prata om så vill jag berätta att jag samlar
alla ideer och förslag i en lista, och sen kommer vi försöka se till att få
till en bra mix. Så fortsätt gärna komma med fler förslag på fördrag ni kan
köra för oss andra!

--
  / daniel.haxx.se