Subject: Re: Möte #5 - vad ska det bli då?

Re: Möte #5 - vad ska det bli då?

From: Andreas Hedström <ahedstrom_at_gmail.com>
Date: Wed, 8 Dec 2010 14:07:39 +0100

2010/12/8 Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>:
> Vad jag hellre kontrar med (för det här mötet i alla fall) är kortare
> föredrag med mer fokus

Håller med Daniel m.fl. Hur vet man på förhand att något är intressant/tråkigt.
Nu kommer jag inte på något bra exempel, men har för mig att jag
blivit besviken på några föredrag som jag trodde skulle vara mer
givande.
Det är i princip samma sak som att utebli från något som låter tråkigt
men som i själva verket var riktigt intressant.

Detta ställer naturligtvis mer krav på de som presenterar.

Det borde även vara en extra utmaning att försöka presentera något för
en grupp där man vet att alla inte är 100% intresserade av det man
tänkt (eller vad de tror man tänker) säga.

Sen kan man naturligtvis varva möten med andra typer av event,
svårt/omöjligt att med en formfaktor täcka in allas önskemål.

// Adde