Subject: Re: GSIT gemensam IT-miljö i Stockholm, hur gick upphandlingen till?

Re: GSIT gemensam IT-miljö i Stockholm, hur gick upphandlingen till?

From: Daniel Melin <fulgubbe_at_gmail.com>
Date: Thu, 6 May 2010 09:33:21 +0200

2010/5/6 Erik Lönroth <erik.lonroth_at_gmail.com>:

> 2014 ska dock e-delegationens arbete vara klart, och i det läget så är det
> klart att:
>
> "Myndigheterna ska i första hand
>   välja öppna standarder och
>   alltid överväga öppen programvara"
>
> Det är viktigt att det här resultatet, (av hårt lobbyarbete) inte förminskas
> genom att man vanföreställer det här.
>
> Andra följer utvecklingen också och kommer förmodligen göra att för att den
> typen av formuleringar tas bort.
>
> Därför är det viktigt att belysa att just det här måste läggas fokus på från
> [...]

Det var inte min mening att vare sig förminska eller vanföreställa.
Jag ville bara poängtera vad E-delegationens dokument har för status
just nu. Jag tror inte det är så lätt för den som inte är insatt att
förstå alla nyanser i en politiserad process som denna.

Vilken effekt E-delegationens betänkanden har kommer vi nog att få se
i olika strategidokument vad det lider. Ett tips är att läsa
resultatet av detta projekt om några veckor:
http://www.avropa.se/templates/rfqnotice____3904.aspx

/Daniel