Subject: Re: GSIT gemensam IT-miljö i Stockholm, hur gick upphandlingen till?

Re: GSIT gemensam IT-miljö i Stockholm, hur gick upphandlingen till?

From: Erik Lönroth <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Thu, 6 May 2010 07:18:39 +0200

På LinkedIn finns en grupp som heter FOSS Sweden.

Där finns det en tråd som berör det här ämnet en aning som jag postade för
några dagar sen:

*
http://www.linkedin.com/groupAnswers?viewQuestionAndAnswers=&discussionID=19019578&gid=2320203&commentID=15740120&goback=.anh_2320203&trk=NUS_DIG_DISC_Q-ucg_mr#commentID_15740120

**Här är inlägget:

Ett citat från den statliga
eDelegationens webbplats:
http://www.edelegationen.se<http://www.linkedin.com/redirect?url=http%3A%2F%2Fwww%2Eedelegationen%2Ese&urlhash=wEPv>

"Myndigheterna ska i första hand
välja öppna standarder och
alltid överväga öppen programvara"

Det är något som alla som jobbar med FOSS bör känna till. Det påverkar
självklart upphandling och kravställning i offentlig upphandling och kommer
påverka övriga marknaden i förlängningen.

Bra att veta för alla open source freaks.
*
En länk til dokumentet hittar man här:
http://www.linkedin.com/redirect?url=http%3A%2F%2Fwww%2Eedelegationen%2Ese%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2FDir%2E_2010_32_0%2Epdf&urlhash=QzAw

Där kan man läsa: