Subject: Re: Vill och kan du snacka den 19:e maj?

Re: Vill och kan du snacka den 19:e maj?

From: Monika Orski <monika_at_orski.se>
Date: Tue, 16 Mar 2010 09:54:07 +0100

Hedvig Kamp wrote:

> 2010/3/16 Pamela Fuentes <pam_at_trauco.com <mailto:pam_at_trauco.com>>
>
> hej
>
> vilken bra idé från PER! Jag också vill gärna höra vad "vi andra" har
> att säga om ämnet! /Pam
>

> Håller med! Och läs för all del artikeln i Bang (eller hela numret!), den är
> mycket läsvärd.
> Jag håller också med om att en paneldebatt eller liknande skulle kunna
> passa välidigt bra. Jag är övertygad om att det behövs en diskussion
> kring detta ämne.

Instämmer, det är ett intressant tema. Det är även väldigt stort, men
man kan ju börja i någon ände.

Jag är visserligen bättre påläst ifråga om kvinnor i utpräglat tekniska
yrken i allmänhet än ifråga om andra än medelålders vita män inom FOSS i
synnerhet, men jag kan erbjuda bakgrundshjälp, att hjälpa till med
panelmoderering eller att slå ihop fem-tio minuters introduktion, om
något av detta kan vara till nytta.

Vänliga hälsningar

Monika

--
Monika Orski
monika_at_orski.se                     Boken om öppen källkod: