Subject: Re: Vill och kan du snacka den 19:e maj?

Re: Vill och kan du snacka den 19:e maj?

From: Björn Stenberg <bjorn_at_haxx.se>
Date: Tue, 16 Mar 2010 10:24:38 +0100

Daniel Stenberg wrote:
> Därför: om du kan och vill snacka om något den 19:e maj, maila mig
> privat eller här på lsitan och nämn det/de föredrag du kan och vill
> hålla då.

Min introduktion till Rockbox under möte #1 var ju uppskattad och om intresse finns gör jag gärna djupare nedslag i delar av ämnet, såsom t.ex. det distribuerade byggsystemet (som snart andra projekt kan ta del av), hur man reverse-engineerar en mp3-spelare eller kanske hur man skriver ett FAT32-filsystem eller en USB-stack från scratch.

Ett annat ämne som eventuellt kan intressera är hur Debian fungerar med sina olika utgåvor stable/testing/unstable/experimental. Det är ganska vanligt med missförstånd och efterföljande frustration kring detta.

Sedan kan jag hålla lååånga föredrag om varför structar inte bör typedef:as och nödvändigheten med whitespace efter 'if'... ;-)

--
Björn