Subject: Re: Vill och kan du snacka den 19:e maj? (och en kort presentation)

Re: Vill och kan du snacka den 19:e maj? (och en kort presentation)

From: Mikael Auno <auno_at_kth.se>
Date: Tue, 16 Mar 2010 14:55:17 +0100

Björn Stenberg wrote:

> Min introduktion till Rockbox under möte #1 var ju uppskattad och om
> intresse finns gör jag gärna djupare nedslag i delar av ämnet, såsom
> t.ex. det distribuerade byggsystemet (som snart andra projekt kan ta
> del av), hur man reverse-engineerar en mp3-spelare eller kanske hur
> man skriver ett FAT32-filsystem eller en USB-stack från scratch.

Reverse engineering, filsystem och USB-stackar skulle jag uppskatta
presentationer om väldigt mycket (reverse engineering mest av de tre
ämnena). Lågnivårelaterade saker i allmänhet precis sånt jag gillar.

För övrigt kan det vara tillfälle att presentera mig. Jag pluggar för
tillfället sjätte året av fyra och ett halvt på Datateknikprogrammet på
KTH och tänkte strax börja exjobba för att sedan försöka hitta något
jobb som på något sätt har med FOSS att göra. Mitt engagemang inom FOSS
har än så länge tyvärr inte innefattat så mycket utveckling, dock har
jag tidigare varit både styrelseledamot och ordförande för SLUG och är
nu sedan tre år tillbaka vice ordförande på Stacken.

Mikael