Subject: Re: Vill och kan du snacka den 19:e maj?

Re: Vill och kan du snacka den 19:e maj?

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Tue, 16 Mar 2010 10:50:40 +0100

2010/3/16 Monika Orski <monika_at_orski.se>:

> Instämmer, det är ett intressant tema. Det är även väldigt stort, men man
> kan ju börja i någon ände.
>
> Jag är visserligen bättre påläst ifråga om kvinnor i utpräglat tekniska
> yrken i allmänhet än ifråga om andra än medelålders vita män inom FOSS i
> synnerhet, men jag kan erbjuda bakgrundshjälp, att hjälpa till med
> panelmoderering eller att slå ihop fem-tio minuters introduktion, om något
> av detta kan vara till nytta.

Jag tycker att det kan vara vettigt att till och med börja i liten
skala, för att ge en ordentlig intoduktion till ämnet.

Kanske att träff #2 ha en slot för introduktion till problematiken och
vad för olika rörelser det finns (t ex
någon av de organisationer jag nämnde). Detta banar sedan väg för
mer/större/bredare/djupare
diskussioner. Bara för att jag vet vad avhumanisering och
härskartekniker innebär så vet ju
inte alla det. Alla (framförallt män) har ju heller inte upplevt hur
det är att vara på den mottagande
av sexism, ett snack om det kan bidra till eftertanke.

-- Per