Subject: Re: Vill och kan du snacka den 19:e maj?

Re: Vill och kan du snacka den 19:e maj?

From: Daniel Kuehn <enhaisa_at_gmail.com>
Date: Tue, 16 Mar 2010 10:47:29 +0100

2010/3/16 Adam **** <adisbladis_at_m68k.se>

> Jag skulle vara MYCKET intresserad av det distruberade byggsystemet :)

> intresse finns gör jag gärna djupare nedslag i delar av ämnet, såsom t.ex.
> det distribuerade byggsystemet (som snart andra projekt kan ta del av), hur
> man reverse-engineerar en mp3-spelare eller kanske hur man skriver ett
> FAT32-filsystem eller en USB-stack från scratch.

> sina olika utgåvor stable/testing/unstable/experimental. Det är ganska
> vanligt med missförstånd och efterföljande frustration kring detta.

> typedef:as och nödvändigheten med whitespace efter 'if'... ;-)

Jag skulle vara intresserad av både distribuerade byggsystemet och hur man
reverse engineerar en MP3.

Det enda jag skulle kunna bidra med är en talk om säkerhet och kanske lite
om vad man borde tänka på angående det. Ska tilläggas att jag förnärvarande
"bara" är en säkerhets entusiast men siktar på att studera civilingenjör med
programmering och säkerhet i fokus samt utvecklare för Gentoo Hardened.

--
Daniel