Subject: Re: SV: en månad senare

Re: SV: en månad senare

From: Claes Jakobsson <claes_at_versed.se>
Date: Thu, 7 Jan 2010 10:45:40 +0100

On 7 jan 2010, at 10.29, M Mahloujian wrote:
> Hej!
>
> Dataföreningen har lokaler för föreningsverksamhet i Vasagatan 8-10.
> Lokalerna är tillgänglig på kvällstid för grupper som ingår i föreningen.
> Viss möjlighet att hyra lokalerna men det är på kommersiell basis.

Fast om det är ett företag som står som hyresgäst så är det väl inget problem?

> Föreningen har OpenSource grupperingar i Göteborg, Linköping och Malmö.
> (kolla länken för agenda mm http://natverk.dfs.se/pagang)
>
> Det går säkert att göra FOSS som en grupp i föreningen och det kostar inte
> ett öre. Däremot gruppen är endast till medlemmar och medlemsavgiften är ca
> 700 kronor per år då får man bl.a compuer Sweden prenumeration och en del
> rabatter). Jag har startat och drivit flertal grupper inom dataföreningen
> och kanske kan vara till hjälp om gruppen känner att detta är ett
> alternativ.

Även om dataföreningen kanske gör gott (även om jag aldrig hör något väsen från dem) så tycker jag inte denna gruppering skall upptas där. Halva idén är att vi är obundna och man kanske vill komma på en träff och då är 700 SEK mycket pengar. Att man får CS på köpet kanske vissa tycker om men jag läser hellre deras "nyheter" på slashdot 3 veckor tidigare ;)

/Claes