Subject: Re: Presentation av Mem

Re: Presentation av Mem

From: Göran Krampe <goran.krampe_at_msc.se>
Date: Wed, 06 Jan 2010 21:11:31 +0100

Hej allihop!

Fasen vad det skrivs på listan, man hinner ju inte med! :) Kul!

Per Andersson wrote:

> Intressant att en kvinna måste säga hur det upplevs för att folk ska förstå.
>
> Tydligen överdrev jag inte mitt sätt att reagera på då. Som jag skrev i början:
> Jag tog illa upp av denna kommentar på grund av dess sexistiska natur.
> Samtidigt såg jag hur den exkluderar folk från listan.

Just for the record: Jag vill inte heller "älta", men jag "testade" för
säkerhets skulle detta genom att checka med min fru, visade inlägget etc
och hennes reaktion var "Ehm, vadå?" följt av att jag explicit fick peka
på raden det handlade om då hon sa "Eh, ok? Har ni inget bättre att
diskutera?". Hon tyckte precis som jag och Stelios att reaktionen var
väldigt stark.

MEN... den efterföljande tråden är ju väldigt intressant!

Eftersom jag varit i konsultsvängen sedan 1994 och bland annat
rekryterat osv så har jag en del tankar kring detta, men tar det i den
nya tråden.

mvh Göran